Sent en natt var det ett faktum – sjukhuset hade inga intensivvårdsplatser kvar
Det är mörka tider. Julhelgen inom vården var tuff och värre spås det bli i efterdyningarna av släktbesök och mellandagsreor. Dygnets timmar flyter ihop i en enda dimma. All personal på avdelning 3 på Infektionskliniken jobbar nu i skift.
Dagar, kvällar och nätter varvade. Något som sliter ut i längden, än mer med den ökade belastningen på varje pass. Någon har redan fallit bort i utmattning och längre sjukskrivning.Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.
Vi har sammanfattat den här nyheten så att du kan läsa den snabbt. Om du är intresserad av nyheterna kan du läsa hela texten här. Läs mer:




